Varemerket Tabloid

Med navnet Tabloid – midt i en avisverden – vil vi bygge et varemerke som er registrert ved varemerkeregisteret PRV (Patent- og registreringsverket).

Den National Encyclopedia definerer ordet ”tabloid” som ”avis i lite format”. Mange avisprodusenter betrakter tabloidformatet som smidig fordi det skaper en dynamisk, lettlest og spennende avis. Det er også derfor mange dagsaviser har gått over til tabloidformatet de siste årene.

Det lille formatet gir også virksomheter og organisasjoner store muligheter for å nå ut med informasjon på en ny og spennende måte. Det er årsaken til at markedet for annonsebilag har hatt et stort oppsving de siste årene. Med en liten økonomisk innsats kan man nå ut til hundretusentalls lesere.

Vi i Tabloid vil være med i den utviklingen som skjer i dagens avisverden, men vi strekker oss lenger enn kun å følge med vår tid. Vi vil også være med å forme utviklingen og å skape bedre, flottere og mer leseverdige aviser, som gir en merverdi for annonsører, hovedavisen og leserne.

Vi har hentet hjelp fra designeren Lasse Åberg for å utvikle logo og grafisk profil.
- Jeg ville lage en stilren og enkel logo som samtidig understreker seriøsiteten, forklarer Lasse. – Det ble da naturlig å starte med selve tabloidformatet og la den fremkomme i den røde Oen i logoen.



Avisselger

Lasse har også laget en litografi til vår virksomhet. Den forestiller en ung avisselger. – Jeg er jo en leketøyssamler og fant denne lille avisselgeren i samlingen min. Det er en japansk leke fra 40- eller 50-tallet. Litografien viser hvordan man solgte aviser før i tiden. Da sto man på gatehjørnet og ropte ut nyhetene.